Meldpunt klachten

We doen ons best om goed onderwijs te geven. ID College heeft 1.000 medewerkers en 11.000 studenten. Bij zoveel mensen komt het wel eens voor dat iets mis gaat. Het kan dan gebeuren dat je ergens niet tevreden over bent of ergens problemen mee hebt. Wij proberen dan altijd een oplossing voor jouw situatie te vinden.

Bespreken met je studieloopbaanbegeleider
Het kan voorkomen dat je ontevreden bent over bent over je opleiding, beroepspraktijkvorming of examens. Het is verstandig om je probleem eerst met je studieloopbaanbegeleider, contactpersoon of  teamleider te bespreken. Hij of zij zoekt samen met jou naar een passende oplossing.

Vertrouwenspersoon
Zijn je klachten zeer vertrouwelijk van aard? Bijvoorbeeld omdat ze gaan over pesten, seksuele intimidatie, racisme, geweld of discriminatie?  Neem dan contact op met een van de twee vertrouwenspersonen van ID College: Ad van Dijk (adijk@idcollege.nl) en Inge van de Wetering (iwetering@idcollege.nl).

Toch een klacht indienen
Kom je er toch niet uit met je studieloopbaanbegeleider? Dan kun je een klacht indienen via ons meldpunt. Je kunt hier klachten indienen over examens, beroepspraktijkvorming,  je opleiding, pesten, seksuele intimidatie, discriminatie, agressie, geweld en ongewenst gedrag of iets anders waar je een melding van wilt maken. Je kunt via dit meldpunt ook in beroep gaan tegen studieadviezen, examen- of toetsresultaten of andere beoordelingen. Je kunt er zeker van zijn dat we je melding serieus nemen en er alles aan doen om het probleem op te lossen!

Doe je melding!

Wat gebeurt er met je melding?
We nemen je melding altijd in behandeling. We nemen zo snel mogelijk contact met je op om te horen wat er precies aan de hand is. In ieder geval doen we er van alles aan om het probleem op te lossen. Wij willen dat jij je prettig bij ons voelt en tevreden bent over je opleiding. De complete klachtenregeling, examenregeling of beroepsprocedure kun je lezen in het klachtenstatuut. Deze staat in het studentenstatuut en kun je hier lezen.